Re: Chatta med biblioteket

Annsofie Oscarsson <[log in to unmask]>

Mon, 2 Oct 2000 15:43:30 +0200

text/plain

Många har tipsat på Arbetslivsinstitutets bibliotek, vilket också var det
enda biblioteket i Sverige jag hade hört talas om innan. Av de svar jag
fått, framgår att Jönköpings högskola håller på att titta på en lösning. I
Ulrichehamn är också något på gång samt
www.barnensbibliotek.net/ har bokchatt.

Jag trodde att det var långt fler som kommit igång.

För den intresserade kan jag nämna att man på följande adress får ett
register över bibliotek i USA som erbjuder denna sk real-time digital
reference services:

http://www.public.iastate.edu/~CYBERSTACKS/LiveRef.htm

Vänliga hälsningar!
Annsofie Oscarsson

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Annsofie Oscarsson
Umeå University Library
S-901 74 Umeå
Sweden
tel:int+ 46 90 786 5491, fax: 46 90 786 7474