Re: Research på Nätet

"mikael.farstrand" <[log in to unmask]>

Fri, 6 Oct 2000 11:43:43 +0200

text/plain

Jag måste bara hålla med Lars Iselid!!!
Trots att jag hör till IT-generationen, är fast för datorer över huvudtaget och
själv använder datorer dagligen för research och liknande går inget upp emot
att hitta sin information i en bok! Och att det skulle ta "en timme" på webben
mot "några dagar" på ett bibliotek är skitsnack. Vad som skulle ta några dagar
på ett bibliotek är ju att läsa igenom all litteratur, att hitta relevant
litteratur tar kanske en timme. Då har man både hunnit söka och hunnit läsa
baksidor eller liknande för att se om de verkligen är så relevanta som man
tror. När man söker information på nätet kräver just relevanskollen väldigt
mycket mer tid - eftersom man måste ta reda på om det är trovärdigt eller inte.

Fram för boken!

Hjördis Papmehl-Dufay
(pluggar på BHS)