Research på Nätet

Lars Iselid <[log in to unmask]>

Fri, 6 Oct 2000 11:16:44 +0200

text/plain

Kära BIBLIST:are!

Följande står att läsa i Internetworld nr 7 september 2000 s. 44-9:

"Research på Nätet" av Urban Lindstedt

"Endast en dåre struntar i nätet när han ska samla fakta. En grundlig
research för en uppsats, artikel eller skrivelse behöver bara ta en timme
på webben. Sedan är det inget som hindrar dig att tillbringa några dagar på
ett bibliotek också."

Är jag en dåre om jag rekommenderar mina låntagare att använda bibliotekets
böcker, tidskrifter och databaser i första hand istället för Internet?

Lars Iselid
Vårdbiblioteket, Umeå UB.
Medical Library, Umeå University Library.