Re: Nyttiga idioter?

Fri, 27 Oct 2000 15:20:19 +0200

text/plain

Hej Marita!

Jag kan konstatera säkert att det är Heinrich Böll som skrivit den dikten: "Nyttiga idioter". Det lästes till exempel upp från scen under den svenska ANC-konserten 1985/86 och skall följaktligen finnas på skiva. (Dubbel)

Det var Rolf Börjlind som läste minns jag. Mycket bra musik också, bl.a körde Totta Näslund en Randy Newman-låt.

Hoppas det hjälper. Någon annan kan säker säga i vilken diktsamling den finns, men det är definitivt Böll.