Re: Pensionering

Erik Johansson <[log in to unmask]>

Wed, 25 Oct 2000 13:24:53 +0100

text/plain

> Kan någon tipsa mig om en rolig, fyndig, tänkvärd text på temat
> pensionering?

Det enda jag kommer att tänka på är två dikter av Gustaf Fröding, de
handlar kanske lite för mycket om hög ålder istället för pensionering,
men, men:

Den första ur Stänk och Flikar vid namn "Men":
<http://www.lysator.liu.se/runeberg/stanflik/04.html>

Och den andra från Nya dikter vid namn "Tronskifte":
<http://www.lysator.liu.se/runeberg/gfnyadik/26.html>

Vet inte om dessa kan vara till någon hjälp, beror lite på hur mycket
glimt i ögat man vill ha.

Man skulle kanske kunna skriva ihop någonting eget på temat "Vem vill
bli pensionär", lite beroende på vad man skall ha det till.

Mvh,

Erik Johansson
BYGGDOK