SV: Metacrawler

Wallin Britta <[log in to unmask]>

Mon, 23 Oct 2000 14:23:59 +0200

text/plain

Metacrawler begränsar sig vad jag kan se
till 10 träffar från varje söktjänst.
Detta är ganska vanligt för metasökverktyg
som MetaCrawler. Om man
går in i delen Power Search, kan man där utöka
antalet till som mest 30 träffar per söktjänst.

Om man vill göra en fullständig eller mer
avancerad sökning,
rekommenderar jag i stället en av de
vanliga sökrobotarna som t.ex. Google,
FastSearch eller AltaVista.

mvh
Britta Wallin

Britta Wallin
Lunds universitetsbibliotek UB1/Lund University Library
Box 3
221 00 Lund