Re: Dikt

Erik Holst <[log in to unmask]>

Tue, 3 Oct 2000 10:40:56 +0200

text/plain

Det finns en dikt i många versioner som handlar om vad man skulle vilja
göra annorlunda om man fick leva sitt liv en gång till, bl.a. gå barfota
oftare, men cigariller eller hattar brukar inte nämnas. En engelsk
version finns på adressen
http://home.iae.nl/users/rossen/DAISIES/poems/example.htm, en svensk
version på
http://home.iae.nl/users/rossen/DAISIES/internet/Internet_Swedish.htm
och en analys av de olika versionernas förhållande till varandra på
adressen http://home.iae.nl/users/rossen/DAISIES/daisies.htm. Ofta har
dikten tillskrivits en viss Nadine Stair.

Vänliga hälsningar,

Erik Holst