Subject: Angående chatta med bibliote karie på Arbetslivsinstitutet
From: [log in to unmask]
Date:Wed, 4 Oct 2000 14:05:22 +0200

Phibi som varit uppe till diskussion intressar mig men jag har lite frågor kring det om ni ursäktar -- t.ex. vad vinner man på själva realtiden i det här fallet tror ni mot att ha en vanlig fråga bibliotekarietjänst som andra har? Eller helt enkelt ta en fråga över telefon?

Kommer det inte vara svårt att svara på frågor direkt så där i en chatt - återkommer ni per telefon i så fall eller hur är det tänkt? Är ni redo att chatta direkt när det är någon som vill komma in och chatta, d.v.s med andra ord har ni bibliotekarier anslutna till den här tjänsten kontinuerligt eller är det bara vid bestämda tider?

Referenstjänst brukar ju ofta ta lite tid, ja att refera samlingar och kataloger och annat så jag undrar faktiskt om en sådan här chatt kan falla väl ut.

Det skall hur som helst bli intressant att följa projektet.
LYCKA TILL.