Subject: Molières inbillade sjuke / hypokonder
From: Miel Monika Staub <[log in to unmask]>
Date:Wed, 12 Jul 2000 15:56:13 +0200

Hej

en av våra låntagare efterlyser så många olika svenska
översättningar av Molières "Le malade imaginaire" som
möjligt. Jag har sökt på alla möjliga kriterier i
LIBRIS men bara hittat Allan Bergstrands översättning
från 1965. Det verkar märkligt att en sådan känd pjäs
inte ska finnas i fler versioner, medan Tartuffe & Co.
finns hur ofta som helst.

Är det någon som kan tipsa mig om fler översättningar,
alt. sökstrategier?

Tack så mycket

Mvh,

Monika Staub