Subject: hej
From: Erica Lodman <[log in to unmask]>
Date:Fri, 11 Feb 2000 09:27:43 PST

Jag läste häromdagen en artikel i Svenska Dagbladet där man skrev att KB
vägrar köpa in finlandssvenska böcker.  Nu undrar jag varför de gör på det
här sättet?  Enligt min alärare finns det tre bibliotek i Sverige som skall
ha alla böcker och dessa är malmö, Stockholms stadsbibliotek och Umeå
universitetsbibliotek.  Stämmer det här ännu eller har man nyligen gjort
ändringar och bestämt att inte köpa i finlandssvenska böcker.  Köper man in
böcker som till exempel svenska författare skriver som bor i Tyskland.

med vänlig hälsning
Erica Lodman.

P.s. Jag går nu sista terminen på bibliotekarieutbildningen vid umeå
universitet.D.s