Subject: Re: Stöldskyddade böcker
From: Patrik Schylstrom <[log in to unmask]>
Date:Thu, 3 Feb 2000 08:51:25 +0100

Ett litet tips från en kollega:

Genom "trial and error" har jag kommit på ett sätt att avlarma det
mesta. (I alla fall sådana böcker som inte avlarmas av vår elektriska
på/av-larmingsmaskin [som t ex böcker från folkbibliotek, min anm].)
Tag en stycken magnet-avlarmningskloss.
Leta rätt på var på boken larmremsan sitter.
Lägg boken så att larmremsan ligger längs med klossen mitt på och dikt
emot den.
Håll boken still!!!
Lyft boken rakt upp, ganska hastigt.
Kontrollera att boken är avlarmad med den elektriska maskinen.
Voila!

Per Swedberg

Vidarebefordrat med hälsningar

Patrik Schylström