SPAM

Eva Jonsby <[log in to unmask]>

Thu, 24 Feb 2000 10:35:40 +0100

text/plain

Hej
Som ägare av en e-postadress löper alla risken av att få oönskad e-postreklam i sin mail - så kallad Spam.
Eftersom jag känner mig hårt drabbad (har idag redan fått sju reklammeddelanden) vädjar jag om tips från kunniga personer! Det är ju tidsödande att varje dag behöva radera onödig e-post, tid som skulle kunna användas till något nyttigare och roligare. Dessutom anar jag en lurande fara runt hörnet efter den 1 maj då alla svenska företag tillåts sända e-postreklam till vem de har lust. Hur många reklammeddelanden ska då finnas i e-posten?
I en artikel i senaste Internetworld (mars-numret) finns en upplysande artikel med titeln "Så slipper du skräppost". Där kan man inhämta en vissa tips och dessutom få adresser till sidor på wwww som hjälper enskilda att spåra skräppostarna.
Finns det bland er läsare några erfarenheter av hur man man gör för att stoppa spam - detta bör väl vara en angelägenhet både för oss små människor och för alla institutioner som riskerar att få sina servrar mailbobmbade en vacker dag!

Vänligen
Eva Jonsby
Eva Jonsby
DIK-förbundet
Box 760
131 24 Nacka Tel. 08-4662417, hem: 08-7178976