Re: novellfråga

Anders Fredriksson <[log in to unmask]>

Fri, 18 Feb 2000 12:43:20 +0100

text/plain

[log in to unmask] writes:
>Finns det någon som på rak arm vet vad den novell heter där en
>högstadieelev först skadar sin ena arm, blir populär och sedan ser till
>att
>skada den andra också för att få förbli populär? Jag tror att författaren
>är Hans-Erik Engqvist.

Jag minns den, men jag tror det var Torgny Lindgren som skrev. Kommer inte
ihåg titeln.
Den fanns i en antologi som jag naturligtvis inte heller minns namnet på.
Hoppas det kan var en liten ledtråd.
(Annars har jag väl i alla fall lyckats reta några Biblistare)

Anders Fredriksson
Systembibliotekarie/Systems librarian
Södertörns högskolebibliotek
Box 4155