Re: Biblioteksplaner - finns det?

Kerstin Rydbeck <[log in to unmask]>

Wed, 16 Feb 2000 13:53:46 +0100

text/plain

At 11:33 2000-02-16 +0100, you wrote:
>Hej.
>Jag har fått ett utredningsuppdrag av kommunstyrelsen rubricerat :"
>Bibliotekets roll i utbildningssamhället" (bifogar måldokumentet).
>Har Din kommun skrivit/ eller kommer att skriva/ en biblioteksplan?
>Har Din kommun funderat på bibliotekets organsiatioriska hemvist?
>Dessa frågeställningar finns också med Kommunförbundets projektgrupp
>"Biblioteket i kunskapssamhället" (se vidare www.svekom.se). Jag ingår
>också i SAB:s arbetsgrupp "Folkbildning - Utbildning - Forskning".
>Alla tips och synpunkter emottages tacksamt.
> [...]

Hej!
Diskussioner om en biblioteksplan finns här i Uppsala. Det har visst varit
en del problem att nå politisk enighet och hur långt det hela avancerat nu
vet jag inte. Men i våras hölls ett antal informationsmöten ute i
kommundelarna om saken. Hör vidare med Monika Fridenman, som är
kulturpolitiskt aktiv bibliotekarie och en av dem som, vad jag förstår,
höll i det hela. Hon arbetar på UUB och har e-postadress:

mvh
/Kerstin Rydbeck

Kerstin Rydbeck, fil dr & universitetslektor i biblioteks- och
informationsvetenskap
Inst. för ABM, estetik & kulturstudier, Uppsala universitet
Trädgårdsgatan 14, 753 09 Uppsala
Tel: 018-471 79 78, fax: 018-471 23 05
e-post: [log in to unmask]