Det beror lite på vad det är för sorts reklam och hur stor utsträckning ni
hade tänkt att skicka ut. Jag tror att biblioteken ibland kan ha nytta av
att se till andra aspekter och inte gömma sig bakom "kulturstämpeln". Jag
skulle tycka att det vore intressant att höra vilken typ av produktreklam
det handlar om. Är det bara ett massutskick av produktreklam så säger jag
nej. Är det det dock frågan om olika informationssystem som kan appliceras
på biblioteksverksamheten, säger jag: ja tack.
Mikael Weiss, nyutexaminerad
> Från: Håkan Möller <[log in to unmask]>
> Organisation: Swets Blackwell AB
> Svara till: BIBLIST - Topics in Nordic research library user services
> <[log in to unmask]>
> Datum: Wed, 19 Jun 2002 09:01:08 +0200
> Till: [log in to unmask]
> Ämne: Reklam på BIBLIST?
>
> På förekommen anledning vill jag ta upp frågan om produktreklam på denna
>
> lista. Så vitt jag förstår det är detta ett forum för erfarenhetsutbyte
> informationsspecialister emellan och inte en kanal för produktreklam
> från oss "komersiella" aktörer. Det finns naturligtvis mycket som även
> vi på
> Swets Blackwell skulle kunna lägga ut på Biblist om det nu är fritt fram
> för "reklam".
> Vad tycker listans deltagare?
> Håkan Möller
>
> --
> Håkan Möller
> Swets Blackwell AB
> Kungsportens Kontorshotell
> Kungsporten 4A
> SE-427 50 Billdal
> Sweden
> Tel: +46 (0) 31 - 939527
> Fax: +46 (0) 31 - 914246
> Mobile: +46 (0) 70 - 3473423
> Email: [log in to unmask]
> http://www.swetsblackwell.com
|